Login Retreive lost passwordRegister
Search

Forum Index / NL Forum / Javascript Validation

[ This topic is unsolved! ]

Arian Stolwijk 16 June 08 / 02:08  
Beste,

Het web evalueert, dat heeft als gevolg dat javascript en AJAX (web 2.0) weer populairder worden.

Zo is het ook met formulier validatie. Het formulier moet direct gevalideerd worden. Dat kan alleen met Javascript.

Daarom heb ik een javascript bestand geschreven waarmee formulieren kunnen worden gevalideerd. Ook heb ik daarvoor een kleine extend geschreven voor formhandler zodat er zonder veel aanpassingen (helemaal geen aanpassingen aan formhandler zelf) javascript validatie wordt toegevoegd.

Omdat de validatie functies in de javascript validator moeten overeen komen met die van FH3 zelf, heb ik de FH3 validator class geport naar javascript.

Omdat het voor iedereen van pas kan komen, en ik zelf benieuwd ben of er nog dingen zijn die beter/anders kunnen, heb ik het naar google code geupload. Ook vind ik het leuk om te zien wat jullie er van vinden en of je er wat mee kunt.

Dit is de link naar mijn google code projekt: http://code.google.com/p/fh3jsvalidator/

En hier de bestanden: http://fh3jsvalidator.googlecode.com/svn/trunk/

Johan Wiegel (Admin) 16 June 08 / 18:43  
Hoi Arian,

client side valdidatie is iets wat ook op ons verlanglijstje staat, wat dat betrefd zijn we blij met je initiatief, we zullen het eens bestuderen.

Mogen we het eventueel integreren in FH?

Arian Stolwijk 17 June 08 / 00:38  
Van mij mag het hoor, leuk zelfs!

Ik heb nu tevens wat aangepast zodat er meerdere formulieren binnen één pagina gebruikt kunnen worden.

Daarvoor moest ik wel wat aanpassen aan de formhandler class. Dat heb ik gewoon gedaan dmv de methods te overrulen met de class die de formhandler class extends.

Johan Wiegel (Admin) 17 June 08 / 08:19  
Arian,

zitten we waarschijnlijk nog met 1 klein probleempje, maar dat heb ik nog neit getest, de versie die wij aan het maken zijn staat toe dat er meerdere validaties worden toegepast op 1 veld nl door deze met een | te scheiden van elkaar. Daarbij is mogelijk om zowel eigen als FH validators te gebruiken.

We gaan het binnen kort eens in de test omgeving plaatsen, we houden je op de hoogte.

Arian Stolwijk 18 June 08 / 00:35  
ik heb het nu ook mogelijk gemaakt om meerdere validators toe te voegen. (zoals in exampleJs.html staat).

Wat betreft eigen validators zou er iets als Ajax moeten komen, of iets dat er een javascript zowel een php versie van de validator moet komen.

Johan Wiegel (Admin) 28 November 08 / 14:37  
Arian,

ben er van de week nog eens mee bezig geweest, maar liep tegen nog een ernstig probleem aan.

Een veld wat je eerst goed invult, en daarna aanpast naar een foute waarde krijgt geen foutmelding meer mee.

Op zich is het een mooie aanvulling, aan de andere kant denk ik toch ook richting een ajax oplossing omdat je dan gewoon de validators uit de validator class kunt het gebruiken.
We gaan er nogeens rustig over nadenken hoe we dit netjes op kunnen lossen.