Login Retreive lost passwordRegister
Search

Forum Index / General / Assigning return value by reference is deprecated

[ This topic is solved ]

John Doe 04 September 08 / 11:28  
Changed at 23 September 08 / 16:10
Error   : Runtime Notice (2048)
Script  : D:\formhandler\class.dbFormHandler.php on line 124
Date    : 2008-09-04 11:11000000
Message : Assigning the return value of new by reference is deprecated

Bovengenoemd probleem is volgens eerdere topics uitsluitend te omzeilen door FH_DISPLAY_ERRORS op false te zetten. Helaas echter overruled mijn custom error-handler (die ik in al mijn scripts hanteer) deze setting en krijg ik dus continu deze notices in mijn mailbox.

Met de komst van PHP6 - waarbij is aangekondigd dat alle deprecated functies niet meer zullen functioneren - zou FormHandler dus niet meer werken. De class is geweldig en ik zou hem graag gaan gebruiken, maar zolang deze notices blijven bestaan kan ik dus onmogelijk die overstap maken.

Is er een mogelijkheid om hiervan af te komen? Wat gebeurt er als ik alle ampersands (&) weglaat op de betreffende kritieke punten?

Johan Wiegel (Admin) 15 September 08 / 18:43  
Sorry voor de late reactie.

Volgens mij kun je de & veilig overal weghalen.

John Doe 19 September 08 / 11:40  
Als ze zomaar weg kunnen, waarom staan ze er dan nog steeds in? Zonder die ampersands zou FormHandler volledig PHP4 + PHP5 compatible zijn. Nu is het volledig PHP4 compatible, maar niet PHP5 ?

Johan Wiegel (Admin) 19 September 08 / 12:29  
Dat is een goed punt.

Maar omdat ik zo niet weet waarom je een nieuw object zou maken met een reference zullen we eerst eens uitzoeken waarom dat zo is gedaan en wat de gevolgen zijn bij weghalen van de &.

dit is iets waar we op terug gaan komen.

winus 21 October 08 / 16:19  
Je kunt ze veilig weghalen. Heb ook erges een projectje gedaan waar ik die meldingen kreeg, alle & verwijderd en werken :)

Johan Wiegel (Admin) 22 October 08 / 08:40  
Heb ze inmiddels in mijn ontwikkel omgeving ook allemaal verwijderd, het lijkt inderdaad allemaal te werken, maar ik moet nog een en ander testen.

Johan Wiegel (Admin) 23 October 08 / 15:13  
In de volgende versie zijn deze verwijderd.

John Doe 26 November 08 / 18:34  
Changed at 26 November 08 / 18:36
Het volgende probleem bestaat thans nog:

Warning: Call-time pass-by-reference has been deprecated...

in ..\FH3\fields\class.TextSelectField.php on line 32
in ..\FH3\fields\class.ColorPicker.php on line 31

En mogelijk nog wat andere locaties.

Johan Wiegel (Admin) 27 November 08 / 15:13  
deze twee zijn ook weer verwijderd.
Mocht je er nog meer tegen komen horen we het graag.

John Doe 24 March 09 / 20:26  
Changed at 24 March 09 / 20:26
Warning: Call-time pass-by-reference has been deprecated in .\class.FormHandler.php on line 3016

Johan Wiegel (Admin) 24 March 09 / 20:31  
uhm welke versie FH is dat? mijn regel 3016 is nl een }