Changed at 05 June 09 / 15:58
Hoi,
Ik heb een form die bestaat uit meerdere delen en gebruik daarbij NewPage().
Op pagina 1 worden jaar en weeknummer gevraagd
Op pagina 2 wordt een SelectField gebruikt. De $options array hiervan wordt samengesteld uit een database query en bevat de records die binnen jaar,week worden gevonden.
Mijn probleem is dat de query die ik eigenlijk pas op pagina 2 wil uitvoeren al gedaan wordt op pagina 1. Er is dan nog geen filter bekend (jaar,week) en dus wordt een sql fout genereerd of alle records (1000000+) worden opgehaald...
Concreet:
Hoe weet ik dat ik op pagina 2 ben en de query veilig kan uitvoeren zodat ik het selectfield kan voorbereiden?
// ** hier zou ik liever zien: $form->newpage("pagina2")
// ** zodat hieronder kan komen: if ($form->CurrentPage() == "pagina2")
$sql= " SELECT naam ".
" FROM adresboek WITH (NOLOCK) ".
" WHERE jaar='".$form->Value("jaar")."' ".
" AND week='".$form->Value("week")."' ";
$oRS=odbc_exec($db,$sql);
$ar_naam=Array();
while ($row=odbc_fetch_row($oRS))
{
$ar_naam[]=$row["naam"];
}
$form->SelectField("NAAM",naam", $ar_naam, null, false);
Er is een getPage(); maar die is buggy. Ik ben zelf afgestap van de wizard functionaliteit. Vele (voor mij belangrijke) functies werken niet in combinatie met de wizard functionaliteit. FormHandler is helemaal nog niet klaar voor wizards. Erg jammer voor zo'n mooie library.
@Marien, het staat je vrij om aanpassingen te maken en deze aan te bieden. Graag zelfs.
Wij hebben helaas ook niet alle tijd om ons met FH bezig te houden hoe graag we dat ook zouden willen. Veel wordt gemaakt als we het zelf nodig hebben voor een of ander project.
Het nieuw page verhaal zit er nog in zoals Teye het ooit heeft geïntroduceerd, wij gebruiken het zelf zelden of nooit, dus komen ook niet alle problemen tegen.
Changed at 11 June 09 / 09:39
Hmmzz.... getCurrentPage()
Staat niet in de manual functie lijst en/of search...
Vandaar dat ik er niet zelf op kwam ;)
Bedankt voor de tip.
Ik ga de volgende keer eerst de code maar eens doorspitten alvorens te vragen..
Ik heb al aardig zitten spitten in de code van FH maar sommige dingen werken (voor mij) nog een beetje ondoorzichtig. Het zou ontzettend fijn zijn als de wizard functionaliteit goed gaat werken want ik een behoorlijke grote work around geschreven.
Weet jij hoe precies de wizard functionaliteit werkt in FH? Omdat ik dan wel bugfixes wil maken omdat dit onderdeel vormt van een redelijk geavanceerd project en dan is het sneller om iets zelf te schrijven dan te wacht op support van anderen :)
Bedankt voor je reactie. (en sorry voor de topic kaping)
Gr. Marien
Contact opnemen mag ook op marien (apenstaartje) color-base (punt) com