Ik wil graag jsDateField gebruiken in combinatie met een databaseveld waar de datum als "jjjjmmdd" (8 cijfers) moet worden opgeslagen. Ik heb jsDateField met "ymd" ingesteld.
Als ik een willekeurige datum kies bij een nw. entry wordt hij keurig opgeslagen. Als ik daarna het formulier weer edit dan wordt niet een correcte datum getoond.
Is jsDateField te gebruiken voor het gebruik in deze format?
Als ik hoofdletters gebruik dan verdwijnt de optie om een datum uit de kalender te kiezen. Verder liet hij bij de kleine letters nog het jaar correct zien, nu blijven de drie velden helemaal leeg.
Dit is wat ik had:
jsDateField( "Datum", "datum", null, null, 'ymd' );
Bij de invoer wordt de datum goed weggeschreven. Ook als ik in de database kijk staat er keurig '20091127'. Als het formulier in de edit mode staat en de datum wordt opgehaald uit de database zie ik wel het jaar correct '2009' , de maand is leeg en voor de dag staat '07'.
Het lijkt m.n. dus mis te gaan bij het ophalen uit de db en het correct weergeven.
Als ik het mask zo zet: '' dan is het gehele veld onzichtbaar en als ik alles na de tweede null weghaal is de werking identiek aan de correct ingevulde 'ymd'.
Nee, het is geen date veld maar een int. Ik word geacht het formaat jjjjmmdd te gebruiken omdat het anders met de uitwisseling niet goed gaat. met date houd ik altijd de streepjes.
Changed at 21 December 09 / 13:17
Een date type slaat op als yyyymmdd en is de enige juiste methode om een datum op te slaan, dat is ook het enige veld waar FH correct met de datums om gaat.date heeft geen streepjes in het veld staan, wellicht doet de tool waarmee je naar je database kijkt dit?
Ik werk met SQLYog en PHPmyAdmin en zie altijd streepjes. Vandaar dat ik in de veronderstelling was dat dit ook zo in de database staat. Dan is m'n probleem opgelost. Bedankt voor de info!