Login Retreive lost passwordRegister
Search

Forum Index / NL Forum / Array als fieldname

[ This topic is solved ]

John Doe 14 December 09 / 18:22  
In de search kwam ik heel wat vragen tegen of het mogelijk is om arrays als fieldname te gebruiken (bijv: <input type="text" name="foo[bar]" ....). Dit bleek (nog) niet mogelijk te zijn.

Ziet het ernaar uit dat dit er ooit nog in gaat komen? Dat zou vermoedelijk bij zeer veel mensen namelijk bijzonder van pas kunnen komen, zo ook in mijn situatie.

Zeker bij het dynamisch opbouwen van forms zou dit bijzonder handig zijn. Nu moet ik namelijk voor dergelijke onderdelen in mijn forms alsnog handmatig velden aanmaken en de validatie ervoor regelen. Ook wanneer je een koppeltabel wil vullen zou zoiets erg handig zijn, dat scheelt namelijk ook weer een hoop code w.b. het opslaan van de ingevoerde waarden naar die koppeltabel.

Johan Wiegel (Admin) 14 December 09 / 18:52  
zou sons idd wel handig zijn.
Heeft wat ons betreft echter een zeer lage prioriteit.

Als er iemand is dit het wil bouwen houden we ons uiteraard aanbevolen.

John Doe 14 December 09 / 22:14  
Oh prima. Als je me aan kunt geven welke bestanden/methods ik hiervoor onder handen moet nemen, zal ik daar zorg voor dragen.

Johan Wiegel (Admin) 14 December 09 / 22:17  
je moet heel FH door :), daarom beginnen we er niet 123 aan.

John Doe 14 December 09 / 22:27  
Hmm, dat is erg jammer. Ik moet deze week pakweg een formpje of 20 bouwen waarbij een dergelijke optie erg goed van pas zou komen. Ik hoopte er netto tijd mee te kunnen besparen door het in te bouwen, maar zo te horen is dat een illusie.

John Doe 01 December 11 / 16:32  
Hebben jullie intussen hierover nog eens nagedacht om in te bouwen?

Om anno 2011 een beetje goede GUI te kunnen bouwen, zijn multidimensionele veldnamen mijn inziens onmisbaar . FormHandler is by far de fijnste form class die ik ooit ben tegengekomen, maar dit mis ik echt.

Johan Wiegel (Admin) 02 December 11 / 11:53  
We hebben er veel over nagedacht, en het is niet te doen dit in de bestaande FH te bouwen, dat vergt een complete rebuild.