Met html5 kan je een deel clientside formvalidatie al regelen, door input-type te specificeren. Bijvoorbeeld <input type="email" pattern="[^ @]*@[^ @]*" value="" required>
Hoe kan ik een mask specifiek voor een veld maken? Wat ik zoek is een afwijkend mask voor radobutton en checkbox. Kan dat voor elkaar krijgen door elke keer voor radiobutton setMask te gebruiken, maar handiger is om bijv. in config.inc.php FH_DEFAULT_RADIOBUTTON_MASK oid te kunnen gebruiken.
Omdat het gebruikte masker in de config slechts een voorbeeld is en een standaard masker dat zorgt dat een formulier snel eenvoudig kan worden getoond.
Een goed masker zou niet uit tabellen bestaan en ook css vereisen, en dat maakt het geheel weer een stuk complexer en minder makkelijk voor de "eenvoudige" eindgebruiker.
Ik wil je daar best wat standaard HTML en CSS voor leveren hoor, als dat 't makkelijker maakt. En daarbij is er niks mis met het evangeliseren van fatsoenlijke markup :-)
Heb je trouwens nog een tip waar ik mijn aanpassing zelf kan maken? Wil class.Radiobutton.php aanpassen/extenden zodat ik dat eigen mask kan gebruiken, maar zie alleen iets voor het glue mask. Kan het daar wel aangepast? Of gebeurd 't ergens anders?
We hebben zelf uitstekende HTML en CCS maar vinden dit niet bij FH horen.
Er zit een default in die zorgt dat je snel een min of meer toonbaar resultaat hebt, de rest is aan de eindgebruiker.
Kijk voor de afwijkende mask even bij het listfield, die heeft een afwijkende mask (of eigenlijk zelfs 2)
Jammer; een betere gebruiker kan 't idd grotendeel zelf aanpassen (op radiobutton en checkbox velden na dan), maar ook die beginner mag wmb best een zet in de goede richting krijgen. Maargoed, jullie pakket natuurlijk, doe wat je goeddunkt.
Thanks voor de hint naar listfield, ik ga er naar kijken.