Login Retreive lost passwordRegister
Search

Forum Index / Feedback / Punten van kritiek

[ This topic is solved ]

Tepel 14 June 05 / 15:44  
Changed at 14 June 05 / 15:59
Ik heb even een blik geworpen op deze collectie scripts en de volgende dingen vielen me op:

• bij gebruik van FormHandler worden alle includes geladen, dus ook degene die je niet nodig hebt. Denk hierbij aan pgsql/mysql support e.d.

• GD controle is omslachtig, je kan beter kijken of een GD functie bestaat ja of nee.

• het is ``NULL'' en niet ``null''

• _getForm() onderin gaan jullie via base64_decode cpu resources verspillen om 'ongemerkt' jullie 'copyright' te tonen. Zet dit er dan gewoon voluit in.

voor de rest ziet het er aardig netjes uit, maar qua efficiente laat het soms nog wat te wensen over.
Ook niet onbelangrijk is dat op de voorpagina ``frysk'' staat in een engelse zin. Dit moet uiteraard ``frisian'' wezen.

Teye Heimans (Founder) 15 June 05 / 09:11  
  • bij gebruik van FormHandler worden alle includes geladen, dus ook degene die je niet nodig hebt. Denk hierbij aan pgsql/mysql support e.d.

• Ja, inderdaad. Het gaat hierbij om server side includes, dus het zal niet gaan om seconden. Toch kan dit inderdaad iets geoptimaliseert worden.

• GD controle is omslachtig, je kan beter kijken of een GD functie bestaat ja of nee.

• Heb je wat concrete voorbeelden voor me hoe we kunnen controleren of GD is geinstalleerd en zo ja, welke versie?

• het is ``NULL'' en niet ``null''

• Heb je het over de PHP null of de NULL van SQL?

• _getForm() onderin gaan jullie via base64_decode cpu resources verspillen om 'ongemerkt' jullie 'copyright' te tonen. Zet dit er dan gewoon voluit in.

• Ja, dit is in base64. Als mensen de regel onder het formulier willen weghalen kan dit in het config script. Het commentaar echter in de html code kan niet weggehaald worden. We willen graag wel een klein beetje eer voor ons werk. Om het een klein beetje te bemoeilijken staat dit in base64.

voor de rest ziet het er aardig netjes uit, maar qua efficiente laat het soms nog wat te wensen over.

Kun je wat punten noemen, buiten de punten om welke je hierboven hebt genoemd?

Ook niet onbelangrijk is dat op de voorpagina ``frysk'' staat in een engelse zin. Dit moet uiteraard ``frisian'' wezen.

True, het stond er in het fries. Dit is gewijzigd.

Tepel 15 June 05 / 10:41  
    Changed at 15 June 05 / 10:41
    Heb je het over de PHP null of de NULL van SQL?

Beide: http://nl2.php.net/manual/en/language.types.null.php

Heb je wat concrete voorbeelden voor me hoe we kunnen controleren of GD is geinstalleerd en zo ja, welke versie?

http://nl2.php.net/manual/en/function.function-exists.php
    Versie nummer hoef je niet te controleren tenzij het gedrag van functies is verandert. Dus je kan volstaan met function_exists.

Ja, dit is in base64. Als mensen de regel onder het formulier willen weghalen kan dit in het config script. Het commentaar echter in de html code kan niet weggehaald worden. We willen graag wel een klein beetje eer voor ons werk. Om het een klein beetje te bemoeilijken staat dit in base64.

Juist doordat het in base64 staat gaan mensen er naar kijken, als je het er gewoon in zet weet de gebruiker ook dat er geen rare dingen gebeuren. Een gebruiker die het echt weg wil hebben vindt het toch wel.

Ik heb niet alles doorgelezen, dit waren de dingen die mij opvielen.
    En een compliment is de style van programmeren, erg duidelijk en netjes.

Teye Heimans (Founder) 15 June 05 / 13:05  
     Quote: Tepel

Heb je het over de PHP null of de NULL van SQL?

Beide: http://nl2.php.net/manual/en/language.types.null.php

Dit komt letterlijk uit de handleiding:
    There is only one value of type NULL, and that is the case-insensitive keyword NULL.

Het is dus aan jezelf of je dit in hoofdletters doet of met kleine letters

Heb je wat concrete voorbeelden voor me hoe we kunnen controleren of GD is geinstalleerd en zo ja, welke versie?

http://nl2.php.net/manual/en/function.function-exists.php
    Versie nummer hoef je niet te controleren tenzij het gedrag van functies is verandert. Dus je kan volstaan met function_exists.

Ja, die gebruikte ik eerst, maar daar hebben veel mensen problemen mee.

Ja, dit is in base64. Als mensen de regel onder het formulier willen weghalen kan dit in het config script. Het commentaar echter in de html code kan niet weggehaald worden. We willen graag wel een klein beetje eer voor ons werk. Om het een klein beetje te bemoeilijken staat dit in base64.

Juist doordat het in base64 staat gaan mensen er naar kijken, als je het er gewoon in zet weet de gebruiker ook dat er geen rare dingen gebeuren. Een gebruiker die het echt weg wil hebben vindt het toch wel.

Ja, misschien verander ik het wel..

Ik heb niet alles doorgelezen, dit waren de dingen die mij opvielen.

Ok..

En een compliment is de style van programmeren, erg duidelijk en netjes.

Thanks!!

Tepel 15 June 05 / 14:29  
    natuurlijk is NULL case-insensitive, anders je hele class hiet niet werken :)
    het gaat erom wat mooi is en wat niet. Je doet namelijk (vrijwel) alle constanten in hoofdletters maar NULL vergeet je weer terwijl dat ook een constante is.

Teye Heimans (Founder) 15 June 05 / 22:34  

natuurlijk is NULL case-insensitive, anders je hele class hiet niet werken :)
    het gaat erom wat mooi is en wat niet. Je doet namelijk (vrijwel) alle constanten in hoofdletters maar NULL vergeet je weer terwijl dat ook een constante is.

Ik doe alleen de constanten in hoofdletters welke ik zelf definieer. Het blijft echter een stijl kwestie dus ik vind je opmerking dat het met hoofdletters moet ietwat zwak. Je andere punten zijn wel goed en zal ik zeker meenemen als ik ga verder ontwikkelen.

Teye Heimans (Founder) 07 July 05 / 13:11  
    He Tepel,

Bij deze wou ik je nog bedanken voor de punten van kritiek. Kritiek is goed en daar moet je van leren. Ik heb nu alle "includes" in de methoden zelf gezet zodat de bestanden alleen geinclude worden als je ze nodig hebt. Zelfde met de database types. Resultaat is dat er maar 5 bestanden geinclude worden, ipv 30!!

Tevens heb ik het base64 gedoe er ook uit gehaald voor snelheidswinst.